Salam

Islamic Calender

Hujung minggu memang seronok

Assalamualaikum..

Memang seronok hujung minggu dok rumah. Banyak kerja boleh buat. Dari dalam rumah hingga ke luar rumah. Pagi-pagi lagi bees dah turun kebawah. Sambung kerja semalam petang yang tak done. habis pokok kaduk belakang rumah kena tebas pagi nih. Kononyer nak buat cover longkang tu, tapi bila da terlalu merimbun rasa semak walaupun kurang sikit bau-bauan yang 'harum' itu. Biasa la kan, duduk kampung kene buat cara kampung.

Habis menebas, bees sambung pula dengan aktiviti menebang pulak. Wahhh dah nak jadi badang ke ape..Hahahaha maner der badang, takat tebang pokok cipu tu ok lagi. Pokok bunga kenanga yang tak berbunga. Harap tinggi je dah jejak bumbung tepi rumah, tapi x der nak bunganyer. Kalo ada bunga baru best. Wangiii jer bauu kann,. Kalau maghrib-magrib bau dia boleh menegakkan bulu-bulu roma kat tangan nih..ekekekek.. Seriauuu... yang seronoknyer, kalau tak tebang alamatnyer bulu telinga bees pulak yang tumbang..ekekekek

Lepas abis bab potong pokok kenanga, bees sambung dengan pokok yang lebihhhh kecikk..Hahahah kalau lagi besar, bees bukan orang yang sesuai nak buat kerja tu. Minta maap la yer, memang la bees orang kampung tapi kedrat tu tak sampai lagi. Kalau dah sampai kedrat tu maknanyer dah boleh masuk pertandingan irongirl Langkawi. Ada ke agaknyer kategori tu?????  Nanti bees minta tolong uda ajarkan camner nak tebang pokok yang lagi besar cam pokok kelapa, durian,  rambutan dll (kecuali kayu balak okkk) Yang tu kena pakai chain saw tak boleh pakai gergaji. Kalau dah macam ni pas ni boleh buat partime tebang pokok.cara..caraa...carraa.. ehh merepek pulak, bees tebang pokok terung la..Hahahahaha kecik jer kann.. Tapi bukan terung warna purple tu, tapi terung pipit. Kalo orang jawa panggil terung pokak.. Ntah kenape nama dia camtu memang aku tak tau la... seriyesss..

Nahh.. habuan dari kerja-kerja arinih memang tak sangka sangattt..

Berbalut tu.. cam cedera parah jer.. Sib baik tangan kiri yang kena..


 Alaaaa.. ciput jerr.. Jauh lagi dari jantung..Hehehe Tapi sakit juga sebab darah meleleh-leleh keluar. Ni kes berangan masa pegang gunting sebab nak kutip terung pokak tu. Teringat kat emak, emak suka terung ni,buat sambal..Ermmm rindunye kat mak..dah sihat ke belum yer??

Alhamdulillah. Aktiviti selesai untuk ari nih. Ok
Wassalam..


No comments: