Salam

Islamic Calender

1 st Ramadhan 1435H

Assalamualaikum & Selamat menyambut bulan Ramadhan.

Alhamdulillah tahun ni dapat menyambut awal Ramadhan bersama hubby. Dah beberapa tahun duduk berjauhan, akhirnya tahun ni dah berdekatan. eceheceheceh.. kemaain lagi puan tanah yerr.. hik.hikk.. sukeee..
Tahun ni juga sambut awal Ramadhan dengan MIL. Lebih dari 1/2 tahun MIL kurang sihat n duduk dengan abang no. 5. Tahun ni dia masih nak sambut puasa kat rumah sendiri, so sebagai anak kena la ikut mana yang mampu. Sebab dah beberapa tahun duduk dgn MIL, so tahulah serba sedikit keperluan dia. Nasib baik negeri Johor ambik cuti 1 Ramadhan, so best sikit bila duduk rumah ni. hehehe. tapi tang nak masuk keje semula tu macam letih sikit.. So 2nd day puasa dah kena hantar MIL ke rumah abang, sebab bees dah kerja n org keje swasta masih bercuti lagi.






Kuih Lopis & Bubur Lambuk.

Bola bakar bersama sos tomato

Assalamualaikum.

Minggu-minggu malas nak makan nasi, aci tak?? Bukan diet ok, tapi mood nak makan nasi memang x de. Kenyataan yang agak poyos di situ.  Kepala pun macam ada batu, so x tau nak mengomel apa. haishh..


Bola yang agak lusuh distu akibat berjemur ditengah panas.







Rojak

Assalamualaikum.

Kali ni tekak hubby nak makan rojak Maryam. Mana nak jumpa maryam nak oii.. Nak bua apa jumpa Maryam, saya kan ada..hehehe . Biasanya memang kalau nak makan rojak akan pergi kedai Maryam ni. Kuah dia memang mabeles. Tapi kali ni nak test buat la. Terima kasih pakcik google atas bantuanmu.





Menjadi juga dengan hasil kerja keras kat dapur. Memang sedap la guna resepi ni.

Tiba-tiba nak jadi Italian pulak

Assalamualaikum.

Tiba-tiba malas nak makan nasi. Apa agaknya nak makan yer. Maggi, erkkk.. Asyik maggi jer bosan tukar la. Hmm spaghetti. Goreng saja.. erk xkan la, baik makan mee goreng ja. Buka fridge, ada daging kisar, udang n ada juga prego mushroom. Ok chanteq..


Setelah berusaha bersungguh-sungguh di dapur, akhirnya terhasilah Seafood Spaghetti Carbonara & Money bag. Macam nak fengsan menyiapkannya. Apa-apa pun sukses walaupun makan selepas jam 9.00 malam. Hadoiii.

Nasi Baryani

Assalamualaikum.

Mood masak memanjang sejak hubby balik. Alhamdulillah proses menaikkan berat badan telah bermula. Semalam bawa MIL balik BP. So apa agaknya yang sedap dimakan n dah lama nak buat tapi x terbuat. Alhamdulillah akhirnya dengan semangat yang ada terhasillah satu karya makanan yng di idam-idamkan. Hahahaha. Suke ati je la nak masak macam mana pun, janji rupa tu ada. Setelah bersiap dari malam, hasilnya adalah amat memuaskan hati. Hurraayy..

 Haa dah siap boh dalam pinggan. Tinggal nak tunggu makan ja. Ayam masak merah (MIL x makan daging), pencuk nenas & baryani kambing. Mengancam.

Nasi Baryani. Sedap sngt (naik lif tekan sendiri)