Salam

Islamic Calender

Projek Bumi Hijau_part 2

Assalamualaikum.

Proses pertama adalah membeli anak pokok

 Pokok rose yang menambat hati. Ini bunga jenis yang besar

 Rose baka bunga kecik.

Daisy pilihan hubby. Hubby memang suka sangat ngan Daisy.


Koleksi Orkid

Assalamualaikum.

 Berkenan sungguh dengan warnanya.

Hubby berkenan sangat dengan warna oren menyala nih. Dari jauh dah nampak dan memang nampak garang.

 Jauh beli bunga ni, dekat jalan Pontian - JB

Kelopak halus tapi rajin sangat berbunga. Memang hati berbunga-bunga bila dok belek je bunga nih.

 Nampak dah gondol, Alhamdulillah bila keluar tunas bunga banyak.

 Dah lama jugak beli yang ni tapi tak nak berbunga. Tapi bila dah bertambah kawan, berbunga pulak dia. Suka sangat.

 Orkid ni pun sama, lambat nak berbunga dan tak ada tunas pokok baru. Kena cari jalan lain nih.

 Kenit je pokoknya, risau sebab takut tak de tunas baru. Jenis ni memang susah nak bela agaknya (malas nak membelek sebenarnya)

Akhirnya berbunga juga. Besar rupanya kelopak orkid nih, macam orang tak pernah nampak bunga jer.

Projek Bumi Hijau_Part 1

Assalamualaikum.

Part yang lepas dah beli anak pokok, so kali ni post pasal pokok semua dah ditanam la yer. Beberapa hari juga nak buat kerja ni. Bukan apa masa sangat la terhad.

 Tanam kat tanah jer, biar dia berkembang dengan sihat dan baik.

 Rose merah 

 Rose putih

Rose peach