Salam

Islamic Calender

Koleksi Orkid

Assalamualaikum.

 Berkenan sungguh dengan warnanya.

Hubby berkenan sangat dengan warna oren menyala nih. Dari jauh dah nampak dan memang nampak garang.

 Jauh beli bunga ni, dekat jalan Pontian - JB

Kelopak halus tapi rajin sangat berbunga. Memang hati berbunga-bunga bila dok belek je bunga nih.

 Nampak dah gondol, Alhamdulillah bila keluar tunas bunga banyak.

 Dah lama jugak beli yang ni tapi tak nak berbunga. Tapi bila dah bertambah kawan, berbunga pulak dia. Suka sangat.

 Orkid ni pun sama, lambat nak berbunga dan tak ada tunas pokok baru. Kena cari jalan lain nih.

 Kenit je pokoknya, risau sebab takut tak de tunas baru. Jenis ni memang susah nak bela agaknya (malas nak membelek sebenarnya)

Akhirnya berbunga juga. Besar rupanya kelopak orkid nih, macam orang tak pernah nampak bunga jer.

No comments: