Salam

Islamic Calender

Uteh Injured

Assalamualaikum.

Dah namanya kucing jantan, berebut kawasan memang dah semestinya. Kali ni uteh injured teruk, kesian tengok dia. Dah tak banyak gerak dan berjalan. Time camni baru teringat rumah, teringat tuan rumah, teringat makan, teringat nak rehat. Untuk seminggu ni kena perintah berkurung dan hanya boleh keluar sekitar rumah bila tuan rumah ada sahaja. Haaa arahan berkuat kuasa serta merta.

Terkobak tangan tu, tapi muke macam tak de perasaan.

Didik dalam kenangan

Assalamualaikum.

Seperti biasa, setiap hari lewat jam 5.00 bees akan balik ke rumah MIL untuk beri makan kepada haiwan ternakan. Ooo.. ada orang balik rupanya. Ada 2 BIL balik minggu nih. Masuk rumah jer BIL 1 bg tau.
" Didik dah mati."
" Ya ka". sebak dah dalam hati.
" Abang sampai tengah hari tadi. Bila tengok dalam reban dia dah tak gerak."
"ooo..emmm". Dalam hati dah menangis dah..

 " Didik!!!!Ohh didik.."..
Patutla, semalam masa bg makan dia dah tak nak dekat dengan bees. Dok jauh-jauh, nak pegang pun tak nak, wal hal biasa makan atas tangan kalau dihulurkan jagung. Bela sejak kecik n bagi makan so, memang la dia nih kesayangan MIL, Hubby n bees.

Berebut makanan dengan Ashon..Hahahaha .. Tu la dolo makan sama-sama kongsi, sekarang dah tak nak pulak.

Biawak

Assalamualaikum.

Tajuk nampak macam gerun je. Eeeee biawak.. Lama dah tak nampak biawak kat kawasan MIL. Tapi ia tiba-tiba muncul bila ada anak ayam turun tanah. Dengan lidah terjelir-jelir menyusur kat sebelah tali air. Bees mengintai dari bilik jer, nak tunjukkan muka takut dia lari pulak. Bees kan pencinta haiwan (pencinta la sangatkan wekkk..). Dengan gerak yang perlahan dan nafas yang dikawal ala-ala Steve Irwin (verangannn) pi la skodeng apa agaknya yang dicari oleh biawak tu. Ermm lidah biawak terjelir mesti nak kesan haba yang ada disekitar beliyau..Omai..Omai. Jangan la ko dayang terjah bees. Alamatnya lari satu bilik la..hahahha

 Haiwan zaman purba yang masih kekal hingga hari ini. Adakah sepurba bees..Ermm fikir-fikirkan..

 Mencari mangsa

Ini kalau sekali kena libas dengan ekor dia, mahu tak boleh jalan nih. MC seminggu truss...

Cheese Cake New York

Assalamualaikum.

Hahaha.. Macam jauh sangat jer nama cake tuh. Padahal buat kat EH jer.. Resepi ni hubby tolong carikan, so bees tolong laksanakan ja la resepi yg diberi.





Cheese Cake EH with bluberry topping & fresh Raspberry. Mengancam tak. Sedap wehhh