Salam

Islamic Calender

Semerah Ros & Raya

Assalamualaikum..

Ros wangi, raya cantik. Sekarang bunga-bunga yang dahulunya amat susah untuk dijumpai kini telah banyak dijual. pegi saja nursery, ada berbagai2 jenis. dari yang kecil hingga yang besar.

' ye adik, ada banyak jenis bunga. Nak yang besar@kecil, tebal @ tipis, asli@ kacuk bla..blaa..'

inila seringkali perkataan yang didengari. Apapun, lama dah x pi nursery. Bunga yang ada kat rumah pun banyak yang da mati. Ada juga yang semakin besar dan menyenangkan hati. hahaha..best bila tengok pokok yang ditanam hidup subur dan berbunga banyak.

Bunga ros ada banyak warna, ape pun bees suka warna merah terang. Macam yang asli(kampung). Kalau ros cameron bees x berapa suka sebab susah nak jaga. Umah bees panas skit, so susah nak idup. ada beli beberapa kali tapi sumer mati. Bunga dia memang cantik. Lebih-lebih lagi bila bunga dia banyak.

Kalau bunga raya, takat ni x banyak jenis. cuma ada kalo x silap 3 jenis. bunga raya kampung, kacuk tipis & kacuk tebal...Ntah betul ke idak bees menyebutnya ni. Yang penting, pokok yang dimaksudkan adalah bunga raya..hahaha..sajee jee..

Nih bees ada attachkan bunga yang ada..



bunga raya jenis tipis n besar



bunga raya jenis besar dan tebal. Warna oren. suka tengok bila balik kerja.



Ini bunga ros kat umah emak bees. kat umah MIL tak berapa jadi la..



Ini pula bunga dahlia. MIL suka bunga dia. sangat cantik dan besar. Ada 3 jenis lagi yg x upload..tengah mencari failnya dimana???

No comments: