Pages

Salam

Islamic Calender

Apa yang ada

Assalamualaikum..

Ini bees copy dari post sorang rakan FB...Agak sukar pada mulanya bees nak post citer nie..agak sensitif..
‎* org selalu bebel kat aku ..kenapa aku x fully bertudung.. sbb
1.aku masih nak pakai baju yg rap2 ngn badan
2.sbb masih nak pakai baju yg jarang
3.sbb masih nak pakai legging tika jalan2
4. sbb masih nak pakai kain belah...
...x ke kelakar le pakai mcm tu tp kepala ada tutup juga...tolong la jgn beleter lagik kat aku..kasik nasihat sudahlah..

Bees pada mulanya nak post a comment kat status tu..tapi bila toleh kanan dan kiri harus banyak jua yg perlu diambil perhatian..Bees bukanlah seorang yang warak tetapi hanya insan biasa-biasa saja dalam mencari jalan untuk lebih baik dari sekarang. warak dan alim tu bagi bees tak boleh diukur dengan mata kasar. bagi bees, orang yang menganggap dirinya warak tu takbur dan tinggi diri. Mana ade orang bila cakap aku ni alim or warak dia cakap perlahan. Tapi kebiasaannya nada yang digunakan ada sedikit tinggi (riak/angkuh).
Pernah terjadi, bila ramai yang panggil dia ustaz trus saja bila berselisih jalan dengan dia trus buat2 tak nampak..senyum langsung tak dibalas..terasa juga la kan pada mulanya .Tak sama taraf agaknye..Kalau nak kate tak nampak, mustahil la..bukannya ada orang lain masa tu..Dah rabun tahap mata da kelabu asap agaknye... Lagi satu mungkin islam yang diajar tu tak soh hormat sesama manusia yang lain agaknya..hanya boleh bercampur dan menegur jika sama taraf saja...kadang2 terfkir, bukan nak cari salah orang tapi hairan dimana silapnya...Sama-samalah kita cari jalan untuk kearah yang satu.
Berbalik kepada comment kat atas tu, apa yang bees tahu Islam memang mawajibkan kaum wanita dan lelaki menutup aurat. yang salah tetap salah, dan harus dibetulkan. Cara menegur tu bagi bees agak2 la kan..laser x pe jangan la celupar..bagi bees mulut 'laser' tak semestinya tak elok, kita saja yang jadikan ianya tak elok. tapi mulut celupar ni spesis lain skit, dia dok tersasar dari jalannya..Cam bees pun banyak yang kurang juga..kadang2 kita rasa ok, tapi org lain pandangan lain plak..ermm..susah juga tu..

Kepada kawan2 semua, semoga apa yang kita usahakan akan memberikan impak kepada kehidupan kita semua. Amin.

No comments: