Salam

Islamic Calender

Jemputan kawin & hujung minggu

Assalamualaikum...

Seperti kebiasaan pada cuti hujung minggu, ada saja jemputan kawin mahupun kenduri ataupun yasin. Blah johor memang selalunya ada majlis tahlil dan yasin(yasinan).
Jadual hari sabtu dan ahad penuh sudah. Sabtu pi jemputan & ari ahad ada kerja.Pi jemputan lepas zohor. pas je abih jemputan hubby nak bawa gi jalan2 tapi x tau nak pi mane...so drive je lah keta trus ke muar. Baru teringat MIL pesan buah kelapa muda. so dapat la juga akhirnya kat muar...Pasni nak kemana pula...Hubby kater pi jalan terus la..so akirnya sampai juga ke Merlimau....Alamak..da jauh rupanya..so jalan2 pi tengok negeri orang. best juga jalan2 camnih..Dalam perjalanan ternampak signboard makam tun teja...so ajak la hubby pi sane. Ingatkan tempatnya memang khas disediakan kat satu kawasan lapang. rupa-rupanya hanya di satu lorong kecil tetapi di tepi kawasan sawah. Kawasannya terjaga dan dipagar besi. Betul2 di pintu masuk ada sebuah gerai makan. So agak terlindung sedikit makam tersebut. Oleh kerana bees tengok ada beberapa orang disitu, bees terpaksa membatalkan niat untuk singgah. Insya-Allah lain kali ada umur dan kelapangan bees akan singgah jua disitu.

Perjalanan diteruskan kehdapan sedikit. tiba-tiba ternampak gerai yang menjual ikan-ikan segar..Apa lagi, bees ni kalau nampak ikan segar rasa teruja gitu...banyak sungguh ikan2 segar camnih..kalau lah BP macam ni kan best..Ini x, nak jumpe ikan segar memang susah kecuali ikan keli n ikan talapia hitam...tapi kat merlimau ni ada macam2 jenis ikan segar..dari sekecik2 hingga sebesar baldi...hhhuuuiiii...rambang mata ni melihatnyaaa...Ada ikan duri, mayong, cencaru, kerisi, tenggiri, udang besar n macam2 lagi...Udang dia memang besarrr punyeee...1kg Rm40...sukeeee sangat...tapi x bleh nak bli banyak sebab kat rumah da bli stok ikan untuk 1 minggu sebab esok kerja...Bees beli ikan duri n ikan pari..masih fresh lagi...Ehhhh da jam 5.15pm..tadi tauke betulkan tv da tepon soh amik petang nih...X boleh jadi camni...kalau lambat x dpt la tgk tv lagi...da hampir 1 bulan x tgk tv sbb tv rosak...x bleh jadi nih..harus pecut balik ke BP...
On the way balik lalu kat Lebug AMJ...Ape tu AMJ???bees pun x tau..nanti bees tanyer ngan org melaka ehhh..



sempat snap jambatan kedua muar...

k.lah..bees nak cau cincauu...nak minum cincau...Nite..nitee..
Wassalam...

No comments: