Salam

Islamic Calender

Tukang Kebun

Assalamualaikum.

Penat gila rupanya yer, bila dah lama tak buat kerja-kerja merumput nih. Hadooiii sakit-sakit tangan, pinggang n kaki. Yang paling haru, bila cabut rumput tu dah macam orang gila. Mula-mula memang la ada kerusi, tapi bila membongkok lama-lama, rasa sakit pulak belakang nih. Pastu tukar teknik alas dengan kotak jer, rasa leceh plak nak alihkan kotak2 nih. Akhir sekali, duduk kat atas rumput dengan santai sambil tangan laju mencabut rumput dan trim rumput yang panjang. Nak kata hitam kulit naah dah tak yah nak kata la. Cuaca sejak kebelakangan nih memang agak panas. Hasilnya, rentung la bees cuti dua hari nih. Mana la ada orang yang sanggup buat kerja-kerja macam nih. Tukang kebun pun cuma siram, sapu sampah, trim pokok or rumput itu je kot. Yang aku nih dah jadi tukang rumput la. Dah jadi macam buruh yang kat ladang2 tu. Hemmm..

 Peralatan untuk meragut merumput..

makhluk rumput asing yang perlu dinyahkan.. Ini kalau dibiatkan boleh jadi hutan belantara macam dolo-dolo..

Balik dari meragut merumput perut dah berdondang sayang. Keluar rumah kira awal la dalam kul 6, tut-tup..alamakkk jalan jemmm.. Ohhhh tidak... kaki dah lenguh, tak boleh jadi nih. Akhirnya amik jalan lain untuk balik. Bila dah lalu jalan lain, mula la kepala otak nih memikir-mikir, balik nih MIL x der.. Malas plak nak mask. Apa kata kita makan luar la yer.. Hahahaha Akhirnyaaa

 Air Chi Kong..

Satey ayam n daging.. Lapar tahap gaban sebab lunch tak makan..

ok Wassalam..