Salam

Islamic Calender

5th Day Iftar

Assalamualaikum.

Balik lewat arinih sebab standby kat opis. So sampai umah memang la sangat lewat dan harus bekerja didapur dengan kadar yang sangat pantas. MIL kata nak buat kuih 'Serabai'. Macam mana la agaknyer serabai tu yer. Yang bees tau, serabai tu ala-ala serabut@kusut masai@comot. Hahaha adakah kuih ini sebegitu juga.. Ermm buat je la ikut resepi MIL. Tak pernah buat lagi katanya.

 Ermm dah macam bulan sabit jer.. Serabai ni dimakan bersama kuah manis@serawa. Bees guna serawa lempuk durian. Kebetulan Mak bees beri masa balik kampung yang lepas, so tak de la kosong sangat rasa kuah serawa tu. Kuih serabai ni sepatutnya nampak tembun skit, tapi da jadi gepeng sebab guna kuali leper.. Guna je la apa yang ada, janji maksudnya sama walau tak serupa. 


Minum air laici untuk kesegaran berbuka.. Hahaha memandai jer ko kan jah..

Memang ekspress sangat dan sangat simple. Ermm kenyang ker??? Ofkos kenyang bila dah dapat air,makan pun sikit jer da rasa kenyang...

Ok Wassalam

No comments: