Salam

Islamic Calender

Jojo & Junior

Assalamualaikum...

Petang tadi pi kemas-kemasrumah. Lalang da tumbuh tinggi, sib baik bawa cangkul. dapatla buang rumput-rumput yang tak diingini. Paling susah nak buang lalang. Pastu siram pokok & boh baja. Tengok daun da mula kuning, bunga masih ada ada satu lagi dahan da mula keluarkan kuntum. Masa nak kluar rumah, sempat ambik arang & sabut kelapa yang dah lama. Panas terik mungkin sebabkan pokok tu kurang skit. Masa bees sampai pun dah kul 12.30 tgh. Lewat skit kluar sebab masak dulu. senang skit bila semua da siap.
Jam 2.00 dah siap kemas2 skit umah tu, so bleh la balik. Masa kluar rumah MIL tadi, sumer anak kucing ada dalam umah. Apa lagi, si Jojo memang tak berapa suka. Berbulu dia tengok bila ramai2 dok dalam rumah. Walaupun jojo memang penuh ngan bulu tapi lagi la berbulu bila anak2 kucing tu berkeliaran dalam rumah. Jojo memang tak suke sebab semua kawasan dalam rumah adalah kawasan lepak dia. Marah betul ngan anak2 kucing sekalian sampai dia lempang2 yg lain-lain. Bila buat camtu tak jalan, so berlakulah mogok. Mogok tak nak masuk rumah. MIL plak yang risau. Ni kes jadi kucing kesayangan la. Apa nak, sumer dapat. Kadang2 bees tak tahan, biarkan je x nak layan tapi still ada yang back-up.
Tengoklah gelagat mereka semua bila weekend..Merdeka sungguh...



Hahahaha..bila masa tido dia diganggu..


Muka ketat. Suke bila kacau dia tido..mesti menggigit n cekau tangan bees


Bila jumpa kotak, mesti nak gigit & jadi tempat persembunyian..Lagi teruk bila jumpa tissue dapur..1 or 2 gulung pun boleh habis di gigit. Tu belum lagi tissue kotak, habis lunyai digigit.


Anak kucing paling malas. Pas makan mesti tido. Sebab tu badan dia besar skit, nasib baik tak obbess.


Berehat seketika selepas mengemas sofa kat depan. Musuh ketat Jojo. Semalam da kena lempang ngan Jojo.

No comments: