Pages

Salam

Islamic Calender

Termenung aku seketika



Assalamualaikum..

Hari ini aku termenung dan berfikir lagi..bila la agaknya aku dapat menjaga ibadat kerjaku dengan sempurna. Kalau sampai je kat meja mesti nak buka FB dulu..pastu baru buat keja lain. Tapi biasa la kalau da buka FB, mana pernah sekejap kan..kurang2 pun 1/2 jam..Kerja makin hari makin bertambah. Kalau hari2 camnih mana la nak abih..
Tadi singgah sekejap kat blog kawan lama. Boleh buat buku motivasi rasanya. Mungkin atas rasa ingin bantu kawan2 dan ingin mengembangkan ilmu yang dia dapat so bees pun copy la kat sini. Sama-samalah kita mengembangkan ilmu ini kejalan Allah. Bees ucapkan terima kasih kepada tuan punya blog iaitu mrCD.

TAWARAN DARI ALLAH

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِيكُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ
تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ
يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَيُدْخِلْكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

Hai orang-orang yang beriman, sukakah kamu aku tunjukkan suatu perniagaan yang dapat menyelamatkanmu dari azab yang pedih?(yaitu) kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagimu, jika kamu mengetahui.Niscaya Allah akan mengampuni dosa-dosamu dan memasukkanmu ke dalam jannah yang mengalir di bawahnya sungai-sungai; dan (memasukkan kamu) ke tempat tinggal yang baik di dalam jannah `Adn. Itulah keberuntungan yang besar.(Ash-Shaaf:11-12)

Renung-renungkanlah..

No comments: