Salam

Islamic Calender

Tukang Kebun

Assalamualaikum..

Entri kali ni nak post kan hasil hubby n bees jadi tukang kebun. Kerjaya yang baru diceburi. Sebelum ni jadi petani berjaya. Maka lihatlah bagaimana kerjaya petani bertukar menjadi tukang kebun..


 Inilah rupanya petani berjaya..Hahahaha nampak hijau kann..
 Yang ni ala-ala tanam gandum
 Yang ni pulak cam pokok aper yer???Ermmm chrysanthemum cuma tak de bunga ja..
Ni kira kawasan rehat petani la...

Ini hasil bila dak tukar profesion..

Kira ok la bila jadi tukang kebun, rumput pun banyak mati. Cuma kena ulang sikit je lagi tu..

Yang ni memang lulus jadi tukang kebun. Sebelum nih kontrak je, skang ni tetap dan sampai pencen. Hahaha

Walaupun nampak sikit, tapi penatnya tak usah cerita. Teringat tukang kebun kat sekolah dolo. Macam mana dia uruskan satu sekolah tu sorang2 tanpa ada pembantu.. Syukur rasanya bila diri ini merasai sendiri bagaimana peluh menitik tak berhenti hingga selesai kerja-kerja pembersihan. Alhamdulillah..

Ok lah, see u on next post..
Wassalam

No comments: