Salam

Islamic Calender

Rumahku Hampir Siap

Assalamualaikum.. Syukur Alhamduillah Allah masih memberikan aku untuk menghirup udara yang segar ini. Emmm minggu nih bees pi tgk umah..sbb da lama x jenguk..apa perubahan yang ada kat situh agaknya eh..Banyak juga rupanya. Sebelumni, dalam rumah penuh ngan sampah..cam dah tak rupa rumah, tapi rupa pondok tinggal. huhuhuuu...apa2 pun, aku nak update sesikit la gamba untuk kenangan aku. yelah, my sweet home in progress...



waaaaa...da bersih...da x de tangga n sampah sarap..huhuuu..baru nampak rumah skit..



jeng..jengg..jengggg..ni dari dalam umah..da boleh letak net kat depan..bleh main badminton..hhahaha..jgn mare yanggg...



tangga nih, hubby x berkenan sangat ngan pemegang tepi nih..bergoyang bila tertolak sikit..marilah bergoyang (ikut rentak lagu kar radio)..ahakss..ahaks..




pemandangan dari balcony family hall atas..sementara lom buat umah sebelah..dapatlah tgk pemandangan indah..pasni kena tgk muka org sebelah plak...



view dari balcony master bedroom..alamak..x nampak la..jauhnye..



Ingatkan bees tangga ni da x der, upanya kat dalam umah plak...
.


Dalam kepala ni banyak betul pokok yang nak ditanam..terutamanya pokok herba, ulam n pokok sayur la apa lagi...baru tahu baja apa yang digunakan dan yang paling penting x der racun...hehehee...kalo kat umah skang nih, tanam pokok lada, daun bawang, daun sup, daun kucai, cekur, kunyit,daun kari, selasih, ulam raja, kacang bendi, tanam dalam pasu..ada juga yang tanam kat tanah...tapi bila tanam kat tanah biasanya b*** rajin korek..abih pokok nangka mastura, ubi, keladi sumer kena kerjakan..x done nak rasa..huhuhuuu sedeynyer..x der rezeki lagi bees n family nak makan..mungkin itu rezeki b***...Esok-esok bees uploadkan gamba2 pokok-pokok yang ada kat uma termasuk pokok bunga..al maklumlah sama hobi ngan emak mertua, tanam bunga...




kat sini plak hubby nak buat air pancur n kolam..tak tahu camner rupanye kalo dah siap...

6 comments:

Che'as said...

air pancut + kolam, + ikan kaloi... burung terkukur 1 ker 2 ekoq... waaaa... nyaman ya... ala rindu lak nak mcm tuh juga... tp uma xder tingkap dan tanah la plak.... :|

beeskul said...

x pe..bleh wat renovation akan datang..x pun as buatla mini garden kat porch tuh..hehehee

nurintisya said...

wahh dah beli banglow rupenyer...tahniah...biler nak pindah ni? biler la dapat merasa duk umah banglow macam ni...hihihihi

beeskul said...

Alhamdulillah..timer kasih..rezeki bees sekeluarga..nak rasa dok uma sendiri...banglo???alamak x mampu nak bli la liza..ni uma semi-d..dapatlah satu family berteduh..:D..x siap lagi uma ni..

Che'as said...

mini garden? haah... tanam kunyit pun 2 minggu je idup nikan tanam bunga... alamak menyiksa pokok je lanmpk... porch penuhla, keta honda bos masuk je dah xder ruang... xperlah sok g uma bees jela yer... hihih...

nurintisya : eh, bukan ker u ada banglo gak... :D tinggal tambah aksesori je... kite je xleh nak tolak kiri kanan depan belakang dah nih... heheh...

beeskul said...

x pe..x lama lagi k.as wat la taman kunyit n dll kat depan uma tuh..tgk uma k.as, tanah depan tu luas btul..
liza : tanam pokok dalam pasu je liza, x pun dalam beg bekas beras tu..hehehee