Salam

Islamic Calender

Bunga-Bunga Berkembang

Assalamualaikum...

Hari ni cuaca agak baik..teringat pulak semalam nak uploadkan gambar-gambar bunga yang ada kat umah..Tak ada la banyak sangat tapi kira ok la juga..Ini adalah sebahagian pokok yang berbunga..kalau emak mertua bees suka buat koleksi pokok tajuk...Bees tak tahu apa nama saintifik..yang bees tahu pokok tajuk..heheheheehee..




Ini bunga mawar..bunganya sangat wangi..masa buat sirih junjung untuk hantaran kawin ada juga guna bunga nih..minat sangat dgn bau dia..so freshhh...



Ini pokok bunga ros kat umah emak bees...Bunga ros nih tebal...itu emak bees suka..kalau bunga ros tipis atau cameron memang dia tak berapa minat..tapi kalo da anak dia yang bagi dia tanam n bela je la..emak bees ada geng bunga, cam besan dia juga...



Ini pulak bunga daisy...hubby suka ngan pokok daisy ni..so tanam untuk tambah koleksi bunga..selain dari pokok daisy nih, hubby suka pokok orkid..nanti bees post kan pokok orkid yang hubby beli masa kat padang besar...



lagi pokok daisy hubby..geram tengok bila dia berbunga..cantik dan besar2..




Ini bunga ros kat uma mak mertua..pokok nih beli kat kedai fvrt emak mertua kat bp..





bunga daisy lagi



dan daisy lagi...



daisy



daisy..daisy..daisy..



Pokok orkid yang jarang berbunga..setahun sekali je berbunga..dapat juga tgk masa dia kembang..



Orkid ni ada kat uma emak bees je...da lama tanam, sebelum bees berumahtangga...




daisy putih..




daisy kuning..



red_rose

4 comments:

Che'as said...

sume bees tanam ker nih?, ni nmpk wak nab geram dia nih... anak nya pun dah geram nih... sib la tmn wira jaya tuh panas tnm ape pun susah nak idup... :|

beeskul said...

a'ah..dengan kerjasama mak mertua..tapi bab menjaga pokok lebih banyak mak kot yang buat..sebab balik da tak sempat nak belek2..takat siram je la..

Che'as said...

lawa2 tu... subhanallah... mesti seronok tgk masa bunga tgh byk2 yek... eeeeeeeeee.....

beeskul said...

hehee..tapi kalo bunga da abih, nak tunggu bunga lagi lambat skit la...kena baja slalu...tuh blum masuk serangga2 yang ada..kena saba..:D