Salam

Islamic Calender

Tukar selera

Assalamualaikum..

Nak masuk tahun baru 2012, banyak ujian Allah beri tanda masih sayang pada hambanya. Antaranya MIL kena gaout. Sib baik masa ni bees ada kat rumah. Tak balik NT jumpa hubby. Mula-mula bengkak sikit, tapi dia gasak jer n makan tak jaga sebab tak tahu apa penyakit sebenarnya. Bila hari Jumaat tu dah tak dapat jalan dia tak nak bawa pi klinik lagi. Dia nak cuba ubat sendiri. So dia minta bees amik daun sireh. Esuk paginya masih tak kurang. So paksa juga pi klinik. Dengan kudrat bees yang tak seberapa nih, dapatlah juga menghantar MIL ke klinik. Alhamdulillah dia nak juga pegi pagi tu. Bila doktor check n bg tau bengkak tu disebabkan gout, maka diet harian dah kena ubah. Ermm nak masak aper yer tengahari tu. Telefon hubby n dia decide masak singgag n sayur jer. So terjadilah singgang ikan bawal+sayur sawi tumis kering+sambal ketuk ikan(bisanya guna ikan bilis tapi kali ni tukar sikit bahan untuk kesesuaian).
Balik dari klinik da jam 12.50. so cepat-cepat siapkan makanan untuk MIL makan tengahari sebelum makan ubat. Alhamdulillah semua selesai n MIL tidur setelah 1 malam tak dapat tidur.


sambal ketuk ikan

K lah..see yaa..
Wassalam

No comments: