Pages

Salam

Islamic Calender

Tahun Baru 1431H dan hujung minggu

Assalamualaikum..

Agak lama dah tak update blog ni. Disebabkan masa yang ada digunakan untuk perkara yang lebih penting. Hehehee..ayat..Biasala..tahun baru, dengan azam baru, matlamat baru dll..banyak yang nak diungkap tetapi x perlu rasanya disini. Biarlah hanya Allah dan bees je yang tahu...
Sudah beberapa minggu rasanya, bees tak ada dirumah pada waktu hujung minggu. Minggu ni Alhamdulillah, selama cuti 3 hari ni banyak masa ada dirumah. Banyak juga perkara yang diselesaikan selepas penangguhan selama beberapa minggu. Yang best n utama dapat lepak2 kat umah pada waktu siang ngan hubby...Tapi malam, sian hubby kena siapkan study plan sampai ke pagi..Sabar ya, Insya-Allah apa yang abg buat sekarang ni akan dapat rahmat daripada Allah. Moga semuanya dipermudahkan dalam segala urusan.
Dalam cuaca yang sejuk camni, dapatlah bees berkebun skit kat dpn n belakang uma. tak lupa juga pada pokok-pokok bunga yang ada. Tengok pokok2 lada yang ditanam sebelum ni suda ada teman. siapa?? siapa lagi kala bukan cik rumput yang tumbuh segar disekelilingnya. Banyak plak tu, jenuh juga bees nak bersihkan. Tapi, segala aktiviti tu baik untuk kesihatan dan minda kita. Dalam sibuk bees membersihkan poko lada, tiba-tiba...dia datang..jeng..jeng...dengan muka selambanya 2X(ni kena ikut rentak lagu lama)..huhuuuu..ingatkan siapa..rupa-rupanya, kucing kesayangan bees. siapa lagi kalo bukan jojo..bagus juga dia nih, dapatlah temankan bees buat keja walau x bleh nak disuruh...heheee..da namanya pun kucing.. Nak citer skit pasal kucing-kucing bees nih. Masa ketiadaan bees n hubby, kucing2 bees sumer lekat ngan emak. Wat teman emak kat uma.. Tapi bila da balik, sumer buat jual mahal ngan emak. Kelakar tul la tengok perangai kucing2 bees. Pandai tul kucing2 nih pilih tuan..heheheee..
Alhamdulillah, cuti-cuti ni dapatlah buatkan hubby brownies. Lama dah x buat brownies..pastu makan ngan vanilla ice-cream..memang syiok...hehehee..buat kek pun setelah selesai aktiviti kat pasar n memasak. Kul 7.pm rasanya..hehehee.. Banyak sungguh barang2 yang kena dibeli minggu ni. Maklumlah, da lama x pi pasar..Bees paling suka pi pasar ni, sbb ada banyak sayur2 kampung n murah sedikit berbanding kat pasaraya. Ikan yang ada pun segar2 skit, tapi kena pandai pilih.
Minggu depan ari jumaat x keja, apa agaknya aktiviti yang nak aku buat eh???...

3 comments:

Che'as said...

bees salam maal hijrah... letakla brownies tuh... nyumm..nyumm... :)

beeskul said...

hehee..blom transfer gamba dari nphone lagi..dalam masa terdekat la kot..malu skit nak letak sebab brownies x lawa...heheheee

Che'as said...

wat cuci mate... rupe x mengenal cinta... heikhik..