Salam

Islamic Calender

Roti Berlauk

Hari minggu lepas rasa cam nak makan roti berlauk je masa brekpes...nih peberet hubby..bees pun suka juga..so malam tuh pas pi beraya uma k.long kat parit sulong terus je kedapur...memandangkan resepi ni emak mertua bees yang punya so kene la tulih dalam buku kan..esok2 bebila masa hubby nak makan da boleh buat sendiri...buat roti nih senang sebenarnya cuma makan masa skit la..sebab roti tak buat lagi..hahahahaaaa...
ktung-ktung...tok..tokk..abih dapur emak ku macam kat warung...sib baik hubby x tengok masa tuh...heheheee...so malam siapkan bahan-bahan asas...esok pagi cuma nak menebar jer..sebut menebat nih bees bukannya reti..kalo takat tepek-tepek tepung pakai tangan tuh bleh la..kalau menebar mesti tepung dah sampai kat dinding atau lantai..hahaha..x pun terbarai..belum sepat terbang dan barai kat bawah lantai...so dengan menepek doh dengan gaya shaolin akhirnya roti berlauk bees pun sampai juga ke kuali dan siapppp...pehhh...best giler bila tgk roti tuh goreng dengan cantik jer...cam bees juga..hahahahaa....roti nih makan gitu jer..x der kuah...




akhirnya...beginilah rupa roti berlauk bees..nampak cam sedap tapi memang sedap..best..hubby pun puji juga..dah boleh wat sendiri pasnih..yummmy..

No comments: